• Description: Tutorial: https://youtu.be/y2mJBFe9MAk

    Fixed all flaws mentioned by LC5.

    Sequel of Thalassa, this is a puzzle level with the p-switch concept insipired by the p-switch level made by Mrcvk3

    Use the yellow doors to active the p-switch and unlock the zones. The white pipes are reset warp. All the level is possible, was tested by me. Rate high and enjoy! Explain why you rated below 100 and don't rate 99 please...

    Difficulty suggested: Medium to Hard
  • Contributors: another tag with my hands
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What Others are Saying

jjjgyg1 | 100/100

wow, creo que es la primera vez que veo un nivel de Super Mario Flash bien hecho.

me encanto el concepto de que al entrar a una puerta hace como un efecto de P-Switch, a parte de eso, la musica, la deco y los tiles que usastes quedan bien con el ambiente del nivel.

Aunque encontre unos cuantos errores como el x1260 en donde puedes hacer esa parte mucho mas facil simplemente agarrando el hongo y luego hacer un salto que llegue justo al bloque que esta despues del agujero, pero la verdad no se si considerarlo un error o algo hecho aproposito asi que no te quitare puntos por eso.

te dare una calificacion de 100/100 y dificultad media.

02/29/20 at 1:45 PM

BananaMan 248 | 95/100

Bueno, ya sabes q hora es jejeje

Me parecio muy interesante el tema del p-switch en SMF1, pero ahora q me doy cuenta, el p-switch dura 10 segundos, y aca dura infinito. Asi q yo digo q es como un nivel d confusion. ¿A q me refiero? Por ejemplo: En el SMF Haunted edition hay bloques fantasma, y eso lo podemos convertir en boos.
En el Candy edition hay bloques con una cereza, y eso lo podemos convertir a las monedas q serian las cerezas.
Siento q la musica no combina con el background ya q este nivel no es nada ''fantasmal'', pero el suelo (ground o floor) y las decoraciones estan bien puestos.

No t estoy obligando nada, solo t estoy dando sugerencias.

95/100

02/27/20 at 8:11 AM

LazorCozmic5 | 94/100

A p-switch concept in an SMF1 level? That's a new one. I personally like this level more, and pick it over Thalassa 1, even though I think I graded the other one higher. While it did have some hiccups here and there, it was satisfying to beat. First of all I really enjoyed the setups of the level. Too bad the 1-Up hidden block placement at X1600 had to get in the way and made me die (how ironic, right?) But dude, honestly you may as well place diamond shape coins around it as a clearer sign. X1820 that's a door cutoff, but I'll let that one slide considering there wasn't a more effective way around the setup. I want to also point out that X940 is roofskippable but then it hardly makes a difference so I won't dock points off for it. I do however, feel it's worth addressing if you enter the white pipe at X2960 it takes you to the bonus side regardless, rendering the door pointless. Even if you do get the opportunity to redo the challenge, the amount of precision needed makes that particular obstacle rather unforgiving as per the suggested difficulty. This gets a bit irritating because the reset warps also occupy decent amount of waiting whereas in SMF2/3 you don't have to put up with the cooldown time like you do in SMF1. Yet another reason to switch games for a change of pace.

Visually, the level touched up really nicely with the new palette except for a few errors concerning the tiling, like with X1480 in the lower portion technically constituting a cutoff as per the visible stars and the gradient blue, also with X1700 failed to use shadow segments of the grey castle (tiles 821, 822 and 823) - applies to both main level and bonus zone considering the parallel layout of both zones. And X0 instead of steel posts in the first column you can use real solid tiles instead, not that it matters much but it'd make more sense.

From the looks of it, this level could benefit with some polishing, but thanks to the concept introduced, you were able to provide still a refreshing SMF1 experience no less. I'm glad someone did a P-switch level in SMF1, rarely do I see that kind of genius.

02/27/20 at 3:05 AM

IggyHopxD | 100/100

Muy buen nivel! Me encanta el concepto que usaste para que el nivel parezca que usase P-switches. Buen trabajo!

Yo en el pasado tuve en mente conceptos/ideas similares a la que usaste acá, pero nunca se me ocurrió algo así, por lo que me gustó mucho la idea. Además, la forma en la que hiciste los otros puzzles sumados con eso me encantó, además que el diseño es algo que no se ve mucho normalmente (El tileset de rocas grises casi nadie lo usa por alguna razón 🤔) y quedó muy bien hecho en este caso. Así que en diseño y en jugabilidad estuvo muy bueno.

Así que sin más que decir, le doy un 100% y una dificultad media. También, debo admitir que en mi opinión, este fue uno de tus mejores niveles, así que también lo agregaré a favoritos!

02/26/20 at 4:46 PM

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